2009. szeptember 26., szombat

Horgolt füli / Crochet earrings














Egyszerűen nem tudok leállni a horgolással. Ezen a fülin azt próbálgattam, mi van akkor, ha gyöngyöt fűzök a cérnára és belekombinálom a munkába. Szerintem elsőre nem lett rossz, leírom hogyan készült.

Előkészület: a fonálra felfűztem 6 szem nagyobb lyukú gyöngyöt, amin átfér az 1-es horgolótű. Gyöngyhímző fonallal horgoltam.
1. sor
Az első szem gyöngyöt szorosan körbehorgoltam sima láncszemekkel.
2. sor
3 szem sormagasítás, utána 20 egyráhajtásos pálca, a sor végét összekötöttem.
3. sor
Az előző sor két rövidpálcája közé ötször beöltve 5 kétráhajtásos pálcát horgoltam, majd egy gyöngyszemet felhúztam a szálon és a lyukon átöltve rögzítettem a 2. sorhoz. A következő 5 kétráhajtásos pálcát ismét az előző sor két rövidpálcája közé öltve horgoltam. Nekem egyből sikerült az öt gyöngyöt körben arányosan elosztani, de ha valaki nem bízik a vakszerencsében, az előre be is jelölheti, hová kell a kétráhajtásos pálcákat horgolni.
4. sor
Rövidpálcák körben.
5. sor
Kilencszer 10 láncszem, körben arányosan sziromszerűen.
6. sor
Szirmonként 5 rövidpálca, 3 láncszem, 5 rövidpálca.

2 megjegyzés:

  1. Ildi, őszintén: létezik olyan kézműves technika, amihez nem értesz? :))

    VálaszTörlés
  2. Sokat nem próbáltam még, de talán nem vagyok még olyan öreg... ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...