2009. szeptember 21., hétfő

Foltvarrás, ahogyan én művelem - Patcwork coverlet


Első csemetém születése után vettem egy jó kis kézimunka ötlettár könyvet, amiben sok szépség mellett a foltvarrás alapjaival is megismertetett a szerző.Ez a minta csak töredékesen szerepelt az egyik fotón, de hozzáképzeltem a többit és elkészítettem ezt a gyerektakarót mintegy 12 évvel ezelőtt.














 
Azóta sok kisgyereket és anyukáját örvendeztettem meg hasonlóval és tapasztalatom, hogy a babák nagyon szeretik. Praktikus a kiságyba, szőnyegre terítve a baba alá, ha nagyobbak akkor pedig örömmel takaróznak vele, vagy csak húzzák-nyúzzák, mint az én két srácom.
Lehetőleg gazdagon mintázott gyerekmintás pamut vászon anyagot használok hozzá. A belseje vatelin, amit duplán veszek, mert a használatban így is hamar elvékonyodik.
Teljes egészében gépi varrással készült, a folt darabok elég nagyok, nem használtam paplan öltést, vagy ilyesmit, a hangsúly a színeken van, nem a kidolgozáson.
Az anyagrétegeket pamut hímzőfonálból kötött csomókkal rögzítettem egymáshoz. A képen jól látszanak a piros szálak.
Mérete 100 cm x 135 cm
Ez a darab 12 évet kibírt és még elég jó állapotban van.
További variációk:
Kislányos














Kisfiús














Tudok ilyet is:
Ez egy felnőtt egyszemélyes takaró, 140 cm. x 190 cm, a négyzetek kész mérete kb. 5 cm.
A rétegeket itt is pamutszállal rögzítettem egymáshoz. A mintát magam találtam ki, nagymamámtól örökölt nyomott mintás kartonanyagokat vagdostam egyforma méretű négyzetekre és kiraktam belőle ezt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...