2011. március 6., vasárnap

Drótkeret beszövögetése kásagyöngy segítségével



A tegnapi bejegyzésemben említettem, hogy egy (lehet, hogy csak számomra) új drótkeret kitöltési technikán agyalok, amit az elefánt készítésekor jelzés értékűen már alkalmaztam.

Ma elkészítettem a megálmodott medált és menet közben mindjárt fotóztam is a lépéseket, mert szerintem olyan egyszerű és mutatós, hogy bárki bátran próbálkozhat, biztosan sikeres lesz a végeredmény.


Japán kásagyöngyöt használtam, mert a lyukmérete nagyobb, mint távol-keleti társainak. Azért érdemes a méretet egy vastag varrótűvel ennél is ellenőrizni, nehogy meglepetés érjen minket munka közben.
A lényeg az, hogy a vékony fűzőszál 2x kényelmesen átmenjen egy gyöngyszemen.
Ha találunk ilyen gyöngyöt (legyen ez a minta), szúrjuk át rajta a vastag varrótűt. Ameddig felmegy rá a minta gyöngy, legalább addig kell az összes többi gyöngyszemnek is rácsúszni. Babra munka, de megéri!

1. 3,5 cm-es négyzet keretet készítettem vastag rézdrótból és a fotó szerint betekertem vékony réz szállal úgy, hogy a kásagyöngyökből minden oldalon 2-2 6-os csoportot képeztem.

Amikor körbeértem, egy kb. 10 cm-es szálat meghagytam, hogy a végén, amikor visszahajtom a medálakasztót, legyen mivel rögzíteni azt a kerethez.




2. Egy újabb kb. 1 méter hosszú szálat vágtam és a fotón látható módon, a kásagyöngyöket használva beszövögettem a keretet először függőlegesen...




3. ....azután vízszintesen, de itt már a munka színére eső szálakra díszítésképpen különféle nagyméretű gyöngyöt is fűztem.

A végén lehajtottam a medálakasztót, a két kilógó vastag szálat "felpöndörítettem", az elején meghagyott szálvéggel a kerethez rögzítettem.

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...