2010. március 28., vasárnap

Fonott kosárka - Little basket

Lassan kezdek Húsvéti hangulatba kerülni, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy tojástartó kosárkákról kezdtem fantáziálni.

Mivel már régen elhatároztam, hogy a fonott kosáralj leírását közzéteszem, ezért mai alkotásom alját ezzel a technikával készítettem.












1. Kb. 9 cm átmérőjű kerek aljat készítettem 6 szál 3-as nád karóból, amit 2-es méretűvel fontam körbe. A kész méret elérése után a karók felesleges részét levágtam. (a fonószálat nem kell levágni)








2. 3 mm-es nádból 24 db. 40-45 cm-es karót vágtam és az alj karói mellé jobbról és balról is egyet-egyet beszúrtam. Ha nem sikerül simán, egy hegyes szerszámmal kell a helyét kitágítani.











3. A korábban nem levágott fonószállal kétszálas gyűrűfonással haladtam körbe egy sort jó szorosan,...











...majd összefogtam a karókat és folytattam a fonást. Itt már törekedni kell a gömbölyű forma kialakítására, fonás közben szorosan tartva a fonószálakat, hogy a kosár széle elkezdjen felfelé magasodni és ne az alj szélesedjen tovább.











4. 2 cm. után elfogyott a 2-es szál, a munkát két jó hosszú peddig sínnel folytattam a távirányító tartónál leírtak szerint. Ennek a fonásnak a magassága 6 cm. lett.











5. Hogy egy kicsit erősebben tartson a kosárka, ismét kétszálas gyűrűfonással folytattam mintegy 1,5 centit.
A tetejét ezután dupla szegéssel fejeztem be, ezt nem részletezem, sajnos nem sikerült szépre, mert túláztattam a karókat és több helyen eltörtek.(Pedig le is írtam korábban, hogy max. mennyi ideig ázhat az anyag, hogy ne törjön.)











6. Vissza az aljhoz. Most már mindenképpen szükség van a szúróra, mert újabb szálakat kell az alj karói mellé passzítani jobbról és balról, ezúttal 24 db. 15 cm-est 2-es nádból.









7. A fotón látható módon, három szálas gyűrűfonással fontam három sort. Itt törekedni kell arra, hogy lehetőleg minél jobban az újonnan beszúrt karók tövébe kerüljön a fonás első sora.







8. A harmadik sor elérése után levágtam a szálakat







9. A karókat egyszerű, kettő fölött, egy alá hajtogatással dolgoztam el és levágtam.

Jól telt a délután, remélem sikerült kedvet csinálnom Nektek is a kosárfonáshoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...